Om bullbak, 22 September, lite av veckan som gått och förra lördagen

Bullbak
I London finns det inte pärlsocker eller vanlig jäst i vanliga affärer. Men det finns strössel som påminner om  pärlsocker. Det är bara det att hälften av kulorna är rosa och smakar hallon och hälften är vita och vanliga. Så när man på en torsdagkväll kommer på att jo, men varför inte baka lite bullar ikväll när jag ändå inte har något speciellt för mig, så är det det rosa-vita strösslet (och där höll jag på att bränna sista bullplåten, vem var det som sa att kvinnor kunde göra flera saker samtidigt?) som gäller. I vilket fall som, jag skulle inte påstå att bullbaket gick som en dans och jag har tyvärr inte, ledsen mamma, fått mina bullbaks-gener från Svensson släkten ÄN, men de kommer väl.
Nu är de sista bullarna ute! De är lite brända och lite degiga, men konstigt nog smakar de rätt bra ändå, även fast de har en touch av hallon. Nästa gång kommer dom bli perfekta! Och förhoppningsvis är brandlarmet på bättre humör då!   


Nog om detta!

Igår var jag och Alex i Camden, igen, och fördrev tiden och åt. Hittade en himla bra skylt.  





 

" Du borde lägga upp en bild på skylten på bloggen, då blir Sofie nog glad" - Alex

Here you go!
Hoppas det gjorde din dag. 



I Lördags var jag en Superb flickvän och handlade brunch åt mig och Alex!
Vi gick till Hapstead Heath och picknickade








Medan Alex var onyttig och åt upp Cupcakesen...




Var jag lite bättre och lite nyttigare.
Hejdå gamla liv!





En lördagskväll i Highgate (lägg märke till de dubbla regnbågarna). 



(och hej cupcake!)




 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hade gärna velat smaka! Kan vara en ny hit-med hallon. Förresten var inte orolig, övning ger färdighet! Baka på bara! Kram mamma

2011-09-23 @ 17:57:18
Postat av: Sofie

Yay! Nu är jag glad :)

2011-09-25 @ 22:29:13
Postat av: Allibrall

Haha lägg pengarna på gym kort! Inte cake ;)puss kram

2011-09-27 @ 09:36:01
URL: http://Allibrall.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Haha hörru!

2011-09-29 @ 00:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0